Slovenský výber, ktorý zostavila Michaela Jurovská, prináša Claudelove ťažiskové texty pre divadlo v preklade Karola Strmeňa (Saténová črievica), Ladislava Franeka (Zvestovanie), Jely Krčméry-Vrtelovej (Jana z Arku na hranici) a zostavovateľky výberu (Poludnie životov, Kniha o Krištofovi Kolumbovi). Dopĺňajú ho štúdie Sone Šimkovej a Ladislava Franeka, ako aj Kalendárium Claudelovho života a tvorby z pera Michaely Jurovskej.
Paul Claudel (1868 – 1955) patrí k pilierom francúzskeho kultúrneho a duchovného života v dvadsiatom storočí. Hlavný predstaviteľ druhej vlny symbolizmu vo francúzskej poézii s Paulom Valérym, autor Piatich veľkých ód, Kantáty pre tri hlasy, hymnických spevov Corona Benignitatis Anni Dei či básní v próze Poznávanie východu, zároveň predstavuje s Bertoltom Brechtom a Luigim Pirandellom ústrednú trojicu dramatikov – novátorov v svetovom meradle. Strhujúca básnická obraznosť sa uňho spája so zmyslom pre stavebnosť drámy, latinský duch s barbarskou nespútanosťou i s rafinovaným pretavením podnetov východných filozofií a umenia, veľkolepé kozmické videnie a cítenie s komickým. Navzdory bolestným ponorom do konfliktov ľudského srdca, ducha a zmyslov, do zápasov duše s telom Claudelove hry sú sugestívnym podobenstvom o opodstatnenosti našej existencie v stvorenom svete a ľudskej lásky, spájajúcej sa s obetou a láskou k Bohu.
Francúzsko gotických katedrál a Panny Orleánskej, španielske Zlaté storočie s objavmi a dobýjaním Nového sveta, utrpenie Afriky, baroková Praha, Čína zmietaná boxerským povstaním začiatkom 20. storočia – Claudelove dramatické texty sa vyznačujú mimoriadnou šírkou a rozmanitosťou záberu a ich dejiskom je celý svet. Minulosť tu nie je oprášená relikvia ani exotické dekórum, ale živá zložka prítomnosti a budúcnosti. Konfrontácia a syntéza rozmanitých kultúrnych a myšlienkových prúdov vyúsťuje do vízie federovanej zemegule v znamení plodného spolunažívania všetkých krajín a národov.