Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
DO WISHLISTU
Pridať do zoznamu
O knihe: Dejiny pedagogického myslenia
Cieľom publikácie je poskytnúť základný prehľad z oblasti dejín pedagogického myslenia v širšom kontexte. Prvá časť trojdielneho cyklu Dejiny pedagogického myslenia z časového hľadiska mapuje obdobie staroveku, vymedzené vznikom písomných systémov a prvých štátov (okolo 3. tisícročia pred Kristom) po zánik Západorímskej ríše (476 po Kristovi). Pojem starovek nie je ohraničený len časovo, ale aj geograficky. V najširšom zmysle slova sa vzťahuje na oblasť Stredomoria a okolitých území, Blízky východ, Indiu a Čínu. V publikácii mapujeme aj kultúry mimo tohto geografického rámca: kultúru Mayov a mezoamerické kultúry Inkov a Aztékov. Ide o teoretickú rekonštrukciu pedagogickej minulosti, prostredníctvom ktorej sledujeme históriu výchovy a vzdelávania jednak z hľadiska vonkajšieho vývoja (spoločensko-politického, filozoficko-antropologického, náboženského) a tiež z hľadiska vnútorného vývoja samotného fenoménu výchovy a vzdelávania.