Táto praktická publikácia je určená hlavne pre učiteľov základných a stredných škôl, no využiť ju môžu aj študenti pedagogických odborov pri príprave na skúšky.
Už tretie vydanie publikácie Didaktika je doplnená o nové témy, ako problém šikanovania a jeho prevencia, vzdelávanie učiteľov, hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning.
Každá kapitola začína zhrnutím cieľov štúdia, na preverenie ich osvojenia slúži autodidaktický test. Koniec kapitoly je venovaný cvičeniam a námetom na premýšľanie, ktoré môžu slúžiť aj ako témy projektov či seminárnych prác.
Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie.