O knihe: Objektivizácia interakčných a bezpečnostných rizík dynamickej sústavy vozidlo - vozovka - horninové prostredie
Vedecká monografia sa prioritne venuje kvantifikácii, hodnoteniu a analýze mechanického kmitania vozidiel vyvolaného ich prejazdom cez nerovnosti jazdnej dráhy, najčastejšie vozoviek a jeho šíreniu horninovým prostredím ku záujmovým objektom v okolí pozemných komunikácií. Snahou autorov bolo opísať vybrané problémy relevantných interakčných subsystémov systému vozidlo - vozovka - horninové prostredie. Komplexný prístup ku záujmovej problematike v poslednom období neopodstatnene ustúpil do úzadia, o čom svedčí aj skutočnosť, že v rámci riešenia vedeckovýskumných projektov sú predmetom záujmu len vybrané subsystémy napr. vozidlo - vozovka, vozovka - vozidlo, vozovka - horninové prostredie, vozidlo - životné prostredie a pod. Vedecká monografia v sebe integruje poznatky a výsledky výskumu autorov v oblasti objektivizácie interakčných subsystémov dynamickej sústavy vozidlo -vozovka - horninové prostredie. Špecifická pozornosť je venovaná rizikám poškodenia vozoviek, vozidiel a okolitej zástavby pozemných komunikácií a ich vplyvu na vznik bezpečnostných rizík determinujúcich bezpečnosť v cestnej doprave. Riešenie prenosu vibrácií od cestnej dopravy pružným prostredím do horninového prostredia a následne do objektov nachádzajúcich sa v okolí ciest je možné teoretickou a experimentálnou formou. Záverečná časť monografie obsahuje syntézu oboch metód, pričom ťažisko riešenia dynamickej odozvy sa odohráva vo frekvenčnej oblasti, kde je nutné pracovať so spektrálnymi parametrami stacionárnych ergodických náhodných signálov.