O knihe: Obchodné podnikanie na prahu 21. storočia
Slovenské vrcholové riadiace orgány sa usilujú o dosiahnutie ekonomických parametrov vytýčených Európskou komisiou pre Slovensko. V snahe o ich rešpektovanie nastali výrazné ekonomické zmeny v nazeraní na úlohy podnikov a dosahované výsledky.
V predmetnej publikácií zdôrazňujeme (v duchu uvedeného) prvky ekonomického procesu tak, aby si študenti osvojili dôvody, súvislosti a dôsledky všetkých zmien v ekonomickej oblasti. Obsah predmetnej publikácie zároveň poskytuje východiskovú teóriu a metodiku tých ekonomických kategórií, ktoré sú príslušné pre obchod v najširšom slova zmysle a nesú osobitosti tohto odvetvia. Na druhej strane jednotlivé ekonomické kategórie priamo pôsobia v podnikateľskom procese, ktorý má tiež svoje zvláštnosti. Máme na mysli predovšetkým nevyhnutnosť tvorby biznis plánu, jeho špecifiká a aplikácie v oblasti malého a stredného podnikania, ktoré je charakteristické pre obchod.
V čase vývoja malých a stredných podnikov na Slovensku, ktorými sa v príslušnej publikácií zaoberáme, je významná podpora a pomoc podnikateľskej činnosti a všetky súvisiace otázky a osobitosti existencie malých a stredných podnikov.
Cteným čitateľom dávame tiež do pozornosti metodiku hodnotenia ekonomických procesov, ktorých využitie podčiarkuje proces poznávania vzťahov a súvislostí.
V ostatnom čase nadobudli na význame rodinné podniky, ako aj význam žien v podnikateľskom procese, informatizácia spoločnosti a spoločenská zodpovednosť obchodných podnikov. Príslušným problémom venujeme samostatné kapitoly.
Napokon, je nevyhnutné zamerať pozornosť na nové procesy a nástroje prijaté na Slovensku v rokoch 2013 a 2014 a platné pre budúcnosť.
Naše poďakovanie patrí radu autorov, ktorí pohotovo publikovali v Hospodárskych novinách a priblížili tak proces poznania zmeny pravidiel, ktoré prenášame do pedagogického procesu.