Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
DO WISHLISTU
Pridať do zoznamu
O knihe: Literatúra II.
Druhá časť učebnice literatúry pre stredné školy kolektívu autoriek pod vedením Aleny Polakovičovej pokračuje v novom prístupe k vyučovaniu literatúry v súlade so ŠVP: odlišnom od doteraz známych koncepcií a na základe praxe autoriek aj prístupe overenom. Prelína sa tu žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým prístupom.
Kapitoly sa venujú tentoraz 19. storočiu (preromantizmus, romantizmus, postromantizmus a realizmus). Autorky v nich stručne predstavia dané obdobie a na základe vybraných typických žánrov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Každá kapitola je ukončená testom Preskúšajte sa, ktorý je formulovaný ako súčasné externé maturity zo slovenského jazyka a literatúry.
Učebnica spája s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia, učivo jazyka i náuku o spoločnosti. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení, kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi. Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa bohatý ilustračný materiál typický pre dané obdobie, obsahuje aj ukážky vybraných diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať historické texty na súčasnú situáciu a dianie, preto aj tradičné i menej známe ukážky diel sa prostredníctvom úloh javia ako atraktívne. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i učiteľ vyberá, čo z tohto obsahu na hodinách absolvuje. Výsledky úloh, prehľadnú teóriu literatúry, ukážky žiackych prác a ďalšie úryvky a úlohy nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 2, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tejto série.
Literatúra pre stredné školy 2:
je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom,
rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania,
rešpektuje komunikačno-zážitkový model vyučovania,
literárnu teóriu používa na postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu,
literárnu históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva,
literárnu kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru,
učebnica aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka,
poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry,
rešpektuje rôzne druhy škôl,
rešpektuje žiaka, ktorý nebol na vyučovaní,
je prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra, maliarstvo...).