Táto vysokoškolská učebnica je určená predovšetkým študentom vysokých škôl odboru predprimárna a primárna pedagogika, ktorí sa pripravujú na svoje budúce učiteľské povolanie. Z učebnice však môžu mnohé poznatky čerpať i ostatní pedagogickí či nepedagogickí zamestnanci (učitelia základných škôl, vychovávatelia a podobne). V učebnici je predložený náčrt hlavných a najviac diskutovaných pilierov problematiky primárneho vzdelávania. Výber z obsahu: kurikulum školského vzdelávania, výučbové ciele a ich taxonómie, výučba z pohľadu rôznych teórií vzdelávania, detské prekoncepcie vo vzdelávaní, vyučovacie metódy, formy a prostriedky, osobnosť žiaka, osobnosť učiteľa, otázky v edukačnej činnosti učiteľa, alternatívne smery v pedagogike.
Text bol koncepčne poňatý ako teoretický model fungovania súčasnej primárnej pedagogiky v praxi. V niektorých kapitolách bol interpretovaný aj stručný náčrt výskumu. Cieľom bolo daný stav opísať nielen po teoretickej stránke, ale poukázať na to, ako didaktická prax v školách reálne funguje. Obsah tejto učebnice napovedá, že prevládajúcimi témami v nej sú didaktické pojmy. Prezentovaná didaktika primárneho vzdelávania ponúka pohľad na spôsob výučby, ktorý je uplatniteľný práve pri práci so žiakmi v mladšom školskom veku.
Text v tejto učebnici má slúžiť ako prehľadný, základný a doplňujúci komponent prinášajúci potrebné informácie pre budúceho i súčasného učiteľa žiakov v prvom až štvrtom ročníku základnej školy. V závere každej kapitoly je priestor na otázky a diskusiu, ktoré podnecujú k zmysluplnej debate o konkrétnych témach, opierajúc sa aj o rozvoj vyšších kognitívnych procesov žiakov, a to hodnotenia a tvorivosti.