V súčasnej dobe predstavuje marketing neoddeliteľnú súčasť úspešného podnikania vo všetkých jeho oblastiach. Nielenže je nevyhnutným predpokladom existencie a prežitia každého podniku na trhu, ale umožňuje efektívny rozvoj a uplatnenie podniku v podmienkach dravej trhovej konkurencie, ako aj dosiahnutie základného podnikateľského cieľa – trvalej udržateľnosti. Podniky potrebujú rásť, vytvárať si nové príležitosti na trhu, lepšie uspokojovať požiadavky zákazníkov a efektívnejšie pôsobiť v konkurenčnom prostredí. Práve marketingoví manažéri a vhodne nastavená marketingová stratégia podniku nesú hlavnú zodpovednosť za to, že podnik bude zvyšovať svoje príjmy. Prostredníctvom marketingu musí podnik identifikovať, vyhodnocovať a vyberať trhové príležitosti a predkladať návrhy strategických postupov na dosiahnutie popredného alebo dominantného postavenia na trhu.
Publikácia Základy marketingu bola spracovaná ako vysokoškolská učebnica pre potreby výučby daného predmetu v študijných programoch ekonomika a manažment podniku a finančný manažment na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline. Jej zameranie však nevylučuje aj širšie použitie v rámci vzdelávania na slovenských vysokých školách, ako aj pre odbornú verejnosť.