Zapojenie žiakov do spoločného dialógu v otázkach riešenia konfliktov v škole prostredníctvom zmierovania (mediácie) sa na základe posledných výskumov ukazuje byť vhodnou cestou prevencie proti nežiaducim spoločenským javom v prostredí škôl. Bez ohľadu na to, aký konflikt deti prežívajú, bude pre nich komunita rovesníkov najprirodzenejším prostredím zdieľania vnemov, pocitov, názorov či skúseností. Publikácia -Rovesnícka mediácia- je samostatným, obsahovo uceleným dielom, ktoré obsahovo nadväzuje na úspešnú publikáciu -Školská mediácia- (2012), ktorá je pilotným dielom pre uplatňovanie zmierovania ako spôsobu riešenia sporov v školách a školských zariadeniach a tematicky ju dopĺňa. Obsah -Rovesníckej mediácie- je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V prvej časti autorka z platformy školskej mediácie predstavuje a definuje rovesnícku mediáciu, pomenúva jej princípy, zásady, metódy a prínosy. Upozorňuje na prehlbujúce sa rozdiely v príležitostiach jednotlivcov a skupín detí na ceste k vzdelávaniu, venuje sa vplyvu rôznych faktorov na zmeny správania sa žiaka a identifikuje možnosti učiteľa ako sa stať súčasťou virtuálneho sveta detí. V praktickej časti kniha prináša príklady štyridsiatich konkrétnych tréningových aktivít na zavedenie a využívanie tejto formy riešenia sporov v školách a definuje kľúčové kompetencie odborne pripraveného rovesníckeho mediátora.